Úvod
Fotografie






Základná škola
Staničná 13
Košice









      Učíme sa radi, do školy chodíme radi – to sú slová mojich žiakov- štvrtákov zo ZŠ Staničná 13 v Košiciach.

      škola je zapojená do mnohých projektov. Jedným z nich je aj projekt Notebook pre každého žiaka, do ktorého sa zapojili tri triedy na troch košických školách. Som rada, že ja a moji žiaci môžeme byť jednou z nich.

      S nápadom zapojiť sa do tohto projektu prišla pani riaditeľka PaedDr. Eva Pillárová, ktorá sa zúčastnila konferencie v Banskej Bystrici, kde tento projekt prezentovala firma Microsoft. Moderný spôsob výučby ju natoľko nadchol, že dokázala presvedčiť nás učiteľov, ale aj rodičov o výhodách, ktoré pri takomto spôsobe vzdelávania zaručuje vzdelávanie žiakov pre informatickú spoločnosť 21. storočia.

      Tento projekt bol nákladný na finančné prostriedky a nedal by sa zrealizovať bez podpory firmy Microsoft, Magistrátu mesta Košice, vedenia školy, Rady rodičov, rodičov mojich žiakov. Na slávnostné otvorenie učebne k nám zavítali hostia: JUDr. J. Hlinka, starosta MČ Juh, Ing. S.Hojdová, predsedníčka Rady rodičov, zástupcovia zriaďovateľa ako aj zástupcovia Rady rodičov.

      Najväčšiu radosť mali moje deti, keď si prevzali svoj nový, malý notebook. S veľkým očakávaním, s pocitom výnimočnosti a tiež zvedavosti, čo ich teraz na vyučovaní čaká, si ho hneď vyskúšali. A naozaj sa nám otvoril nový, nezvyčajný svet možností. Veď ktoré deti sa môžu počas výkladu pozrieť na to, ako vyzerá naša slnečná sústava, odskočiť si na potulky s pračlovekom, pozorovať rozkvitnutú lúku, či sledovať rímske čísla na budovách v Ríme. A to som načrtla len zlomok toho, čo na vyučovaní teraz robíme. Moje deti sa s väčšou chuťou a nadšením púšťajú do učenia, neprekážajú im ani vybrané slová alebo písomné sčítanie či odčítanie. Svoje vedomosti si preverujú cez rôzne výučbové programy, ktoré im nielen zadajú úlohy, ale po vyriešení aj percentuálne ohodnotia ich výkon. Notebooky používame nielen na slovenskom jazyku, matematike, prírodovede a vlastivede, ale aj na čítaní a výtvarnej výchove. Učíme sa pracovať s novými programami, vytvárame si pojmové mapy, obrázkové príbehy, cinquainy. S veľkým odhodlaním sa žiaci pustili aj do powerpointových prezentácií zameraných na výklad, upevňovanie a preverovanie učiva. Učíme sa tak nielen tvoriť, ale aj nebáť sa vystupovať, prezentovať svoju prácu pred malým publikom - svojimi spolužiakmi.

      Možno si teraz niektorí kladiete otázku, ako sa dá skontrolovať, čo deti na notebookoch počas hodiny robia, či nesurfujú po internete alebo len neleňošia. Dá sa to veľmi ľahko, nakoľko sme okrem notebookov zakúpili program, ktorý mi umožňuje vidieť na mojom centrálnom počítači obrazovky všetkých žiakov naraz a ak je to opodstatnené, poslať jednotlivcom ale aj celej triede odkaz, aby sa opäť vrátili k práci, či zamerali pozornosť na prácu na tabuli. Samozrejme na notebookoch pracujeme len časť hodiny a potom sa opäť vraciame ku knihám a zošitom. A ako sa nám tento projekt páči? To by ste sa mali opýtať tých najkompetentnejších - mojich detí. Z rozhovorov a písomných prác viem, že by sa už inak ako takto učiť nechceli.


Mgr.Líva Slovinská


© 2006 adamekrasto.sk , All Rights Reserved